tiistai 12. heinäkuuta 2016

Puolipilvinen, 18 C, 1015 hPa, SW 8-12
Höganäs klo 20.15
37 mpk

Olipahan taas seikkailujen päivä. Toissailtana, kun tulimme Halmstadiin, tunsin koneen kierrosten vähän heittelevän. Testasimme sitä eilen eri kierroksilla ja kaikki toimi moitteettomasti. Kun tänään lähdimme aamulla matkaan, niin konehan simahti. Onneksi emme ehtineet aallonmurtajalle asti, joten käännyimme takaisin. Takaa puhaltava tuuli vei meitä takaisin lähtösatamaan. Varmistimme veneen hätärantautumisen lepareilla, ankkureilla ja ohjaussuunnittelulla. Vaihdoin kuitenkin vielä tankkia ja vähän ilmasin, niin konehan pärähti käyntiin. Lähtösatamassa oli kahvilla yrittäjä, joka oli venemonttööri. Tutkimme hänen kanssaan ongelman. Vaihdoimme filterit ja asia oli sitten ok.Matkaan kuitenkin päästiin vasta 13.30, eli neljä tuntia myöhemmin.

Anneli valloitti edelleen Kattegattia pyöräillen ja osan matkaa pyörän mukana junassa. Nämä järjestelyt toimivat erinomaisesti. Junissa oli pyöräilijöille varattu omat vaunut. Satamassa hän oli varannut paikat ja oli vastaanottamassa väsynyttä miehistöä.

Olemme nyt hyvällä humoorilla, satamassa vantit tuulessa vinkuu. Kattegat on valloitettu ja aika vaativassa päivä päivältä nousevassa tuulessa. Tänään aaltojen korkeus oli parhaimmillaan 2-3 metriä ja Timo osaavana aaltojen leikkaajana ohjasi Averiinin loistavasti Höganäsin satamaan. Päivän päätteeksi ankkurimaljana hyvät konjakit ja satamaravintolassa hyvät iltapalat.

Kippari ja Satamakaptteni Herje,  joka organisoi kaiken.  Anneli  ja hän olivat asuneet  samaan aikaan Perstorpissa.

1. Mukavalta näyttää ja kuulostaa reissu! Ihan naaratti välillä jutut. Venettä on ikävä! Terveisiä Ollilta.

2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

3. Jospa se sitten kohta antaisi vähän pienempää aaltoa, kun paikat vähän pienenee.

4. Siis Anneli kuntoilee ja väistelee meripahoinvointia :) Kaija

5. Heikki osoittaa hienoa rauhallisuutta ja harkintaa kun vastoinkäymisiä sattuu kohdalle. Ja niitähän sattuu kun kulkee.